اگر من شهردار بودم

اگر من شهردار بودم

اگر من شهردار بودم

اگر من شهردار بودم

اگر من شهردار بودم

من به عنوان یک شهروند وقتی به برخی ازمشکلات شهر برخورد می کنم احساس خوشایندی ندارم با خود می گویم چه خوب بود اگر مناظر شهر را همواره سبز نگه می داشتند و پس از کاشت آنها را رها نمی کردند،چه خوب بود اگر تعداد پارک ها را هر چه بیشتر می کردند، چه خوب بود اگر تعداد سطل های زباله را در شهر بیشتر می کردند، برای مثال هر صد متر یک سطل آشغال قرار دهند ، چه خوب بود اگرتعداد تاکسی ها و اتوبوس ها را در شهر افزایش می دادند زیرادر شهر ما بعضی از مسیر ها تعداد کمی اتوبوس و تاکسی وجود دارد ویا تا خرخره پراست .
چه بهتربود اگر تعدادی وسیله ی ورزشی را فراهم می کردند و در پارک ها می گذاشتند تا مردم هم رغبت کنند و به ورزش روی آورند و اینگونه جامعه ی سالمی داشته باشی .

من اگر شهردار بودم

برای جوان های شهر یه کاری می کردم. جوان های ما یک تفریحگاه خوب ندارند. نه شهربازی، نه سینما، نه پارک مناسب . در ضمن چاله های خیابان های شهر رو درست می کردم تا در روزهای بارونی به خصوص جاهایی که آب جمع می شه برای مردم مایه عذاب و دردسر نشن.
با توجه به اینکه خیابان اصلی شهر رو یکطرفه کردن و جای پارک برای ماشین خیلی سخت پیدا میشه ،من اگه شهردار بودم برای اینکه از ترافیک و تردد ماشین ها کم بشه یک پارکینک در مرکز شهر درست می کردم.
ده ها پروژه کوچک و کم هزینه که مورد درخواست مردم نیز باشد را مشخص و در مدت زمان کوتاه چندماهه آنها را به سامان می رساندم تا مردم نیز طعم مدیریت جدید شهری را بچشند.
کارگروهی را از صاحب نظران برای افزایش درآمد شهرداری و یافتن راهکارهای جدید برای این موضوع تشکیل می دادم.

برای فعال نمودن سرمایه های

راکد شهرداری که به منظور درآمدزایی ایجاد شده بود، تدبیر می کردم.

یکی از پارک های شهر را با وسایل بازی استاندارد و فضای مناسب تجهیز می کردم.
صاحبان ساختمان های مخروبه را مجاب می کنم تا بر دور مخروبه ها دیوار کشی کنند تا نمای زشت مخروبه ها، چهره شهر را خراب نکند
نسبت به رفع مزاحمت ها در پیاده روها و جمع آوری مصالح ساختمانی که خیابان ها و پیاده روها را اشغال می کند، اقدام می کردم.
برای هر پروژه،شناسنامه ای را تعریف و زمان آغاز و پایان آن و هزینه و نتایج پروژه را در مکان پروژه نصب می کردم.

برای حوزه فرهنگ فراتر 

از جنبه های تبلیغاتی و روزمره حساب ویژه باز می کردم و از صاحب نظران این عرصه مشورت می گرفتم.
با يكي از شهرها ي زيباي كشور خوا هر خوانده ميشدم واز تجارب ان شهر درامور زيبا سازي استفاده مي كردم .
مسئله سد معبر را به هر قيمتي كه شده حتي اگر از كار بركنار مي شدم حل مي كردم واز حقوق عامه مردم دراين امر دفاع مي نمودم .
به اماكن تاريخي وبافت تاريخي شهر احترام مي گذاشتم و براي حل مشكلات ساكنان ان چاره سازي مي كردم البته نه با تخريب واحداث خيابان .

به فضاي سبز اهميت بيشتري ميدادم

اگر پروانه اي برا ي ساخت مغازه صادر مي كردم اول تعداد درختان جلوي ان مغاز ه به ثبت مي رساندم وبراي نبريدن ان توسط صاحب مغازه تهعد مي گرفتم وبعد پايان كار صادر مي نمودم .
با کارشناساني که به مردم توصيه مي کنند پروانه نگيريد بعدا بيائيد درخواست پايان کار کنيد آن وقت يک جريمه مختصر مي دهيد به شدت برخورد مي کردم و آنها را از کار اخراج مي کردم .

اگر من شهردار بودم


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط