پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره اول متوسطه

پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره اول متوسطه

پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات اجتماعی هفتم

پاورپوینت درس منابع آب و خاک مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره اول متوسطه

منابع آب و خاک
انسان برای ادامهٔ زندگی خود به منابع گوناگونی نیاز دارد.جمعیتی که در یک ناحیه زندگی می کند از این منابع برای تأمین غذا، پوشاک، وسایل زندگی، پخت وپز، رفت و آمد و همهٔ نیا زهای دیگر خود استفاده می کند.


سال گذشته شما با برخی منابع تجدید پذیر و غیرقابل تجدید آشنا شدید. وقتی جمعیت یک ناحیه زیاد می شود مصرف منابع بیشتر می شود. برای جلوگیری از کاهش یا به خطر افتادن منابع، باید را ههای استفادهٔ صحیح از منابع را یاد بگیریم. در این درس شما با دو منبعحیاتی دیگر یعنی«آب»و«خاک» که از منابع محدود هستند، آشنا می شوید.


فعّالیت
1- همفکری کنید و روی یک کاغذ بنویسید مردم در چه فعّالیت هایی (در منزل، شهر، روستا، مدرسه و…) از آب استفاده می کنند؟ فهرست خود را در کلاس بخوانید.


آب یک منبع حیاتی و یک نعمت بزرگ الهی است و همهٔ موجودات زنده به آن نیاز دارند. به طور کلی آب مورد نیاز انسان از آ بهای سطحی (رود ها) یا آ بهای زیرزمینی (چاه، چشمه و قنات) تأمین می شود. شکل بالا گردش آب در طبیعت را نشان می دهد.

نمونه اسلاید پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره اول متوسطه
نمونه اسلاید پاورپوینت درس چهاردهم مطالعات اجتماعی پایه هفتم دوره اول متوسطه

این پاورپوینت در46اسلاید تنظیم شده است که شامل اسلاید معرفی ، اسلایدهای متن کتاب به صورت کاملا دقیق و با رنگ بندی و افکت های متنوع، بدون هیچ گونه کسر و اضافه ای همراه متن به کار ببندیم و فعالیّت, اسلاید تشکر و پایانی می باشد . حجم فایل 1,658کیلوبایت


تهیه و تنظیم مهرماه 98

مطالب مرتبط